Η Ελλάδα μετά την επανάσταση – Καλλιτεχνικοί θησαυροί από τη συλλογή Κρασάκη

Η Ελλάδα μετά την επανάσταση
Καλλιτεχνικοί θησαυροί από τη συλλογή Κρασάκη

Φορέας: Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων

Διάρκεια: 30 Oκτωβρίου 2021- 30 Μαρτίου 2022

 

Τη μεγαλύτερη διοργάνωση που πραγματοποιείται στην Κρήτη στο πλαίσιο των εορτασμών από τα 200 χρόνια της κήρυξης της Ελληνικής Επανάστασης ετοιμάζεται να φιλοξενήσει η Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων παράλληλα με τους χώρους του Φιλολογικού Συλλόγου «Ο Χρυσόστομος». Πρόκειται για τους άγνωστους στο ευρύ κοινό καλλιτεχνικούς θησαυρούς της Συλλογής Τίνας και Μιχάλη Κρασάκη, που αποτελούν και το αποκλειστικό υλικό της έκθεσης Η Ελλάδα μετά την ΕπανάστασηΚαλλιτεχνικοί Θησαυροί από τη Συλλογή Κρασάκη”. Η διοργάνωση τελεί υπό την αιγίδα της Προέδρου της Δημοκρατίας, Κατερίνας Σακελλαροπούλου, η οποία και θα εγκαινιάσει την έκθεση στις 30 Οκτωβρίου 2021

Σπάνια έργα ζωγραφικής και γλυπτικής, λιθογραφίες και σχέδια, χρηστικά αντικείμενα, ρολόγια και φορεσιές, όπλα και εκδόσεις συνθέτουν την έκθεση “Θησαυροί της μετεπαναστατικής Ελλάδας – Συλλογή Τίνας και Μιχάλη Κρασάκη”. Πρόκειται για υλικό που προέρχεται από την πλούσια ιδιωτική συλλογή του ζεύγους Κρασάκη με έδρα στη Γερμανία και η οποία για πρώτη φορά στις πέντε και πλέον δεκαετίες από τη σύστασή της παρουσιάζεται δημοσίως και μάλιστα στη γενέτειρα του συλλέκτη και δημοσιογράφου της Deutche Welle, Μιχάλη Κρασάκη, την Κρήτη.

Η έκθεση αποτελεί ένα εντυπωσιακό ψηφιδωτό όπου η πορσελάνη συναντά τον ορείχαλκο, το λάδι συμπορεύεται με το πενάκι, το ύφασμα “συνομιλεί” με το μέταλλο και οι δημιουργίες εικαστικών, εικονογράφων και τεχνιτών δημιουργούν τη συνολική εικόνα. Μια εικόνα που δεν εστιάζει μόνο στην Κρήτη και την εμπλοκή της στην Επανάσταση, αλλά με το περιεχόμενό της, που καλύπτει πολλές διαφορετικές πτυχές της επαναστατικής και μετεπαναστατικής περιόδου, αναμένεται να προσελκύσει το ενδιαφέρον Ελλήνων και ξένων επισκεπτών.

Τη γενική επιμέλεια της έκθεσης έχει ο ζωγράφος, αναπληρωτής καθηγητής στη Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Πολυτεχνείου Κρήτης και Aντιπρόεδρος της Πινακοθήκης Χανίων, Δημήτρης Ανδρεαδάκης.

Συνοδεύεται δε, από πλούσια εικονογραφημένο κατάλογο 400 σελίδων (στα ελληνικά, αγγλικά και γερμανικά) με κείμενα της συγγραφέως Κατερίνας Σχινά, του συγγραφέα και δημοσιογράφου Νίκου Ψιλάκη, του ιστορικού τέχνης και επιμελητή των συλλογών του Ελληνικού Κοινοβουλίου Θοδωρή Κουτσογιάννη και του ιστορικού-ερευνητή Ευτύχη Τζιρτζιλάκη.

 

 

ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΛΥΤΡΑΣ

Προσωπογραφία της βασίλισσας Όλγας, 1867

Ελαιογραφία σε καμβά, 123,5 x 70,5 εκ. Υπογραφή: Ν. Λύτρας. Στο αυθεντικό βασιλικό κάδρο. Μνημειακό ολόσωμο πορτραίτο της νεαρής Όλγας, φιλοτεχνημένο το 1867

 


 

 

ALEXANDRE MARIE COLIN

Κρητικός Αγωνιστής, 1827

Ελαιογραφία σε μουσαμά, 31,5 x 24 εκ. Υπογραφή και χρονολογία: A. Colin 1827 (κάτω δεξιά)

 


 

 

ΘΕΟΔΩΡΟΣ Π. ΒΡΥΖΑΚΗΣ

Νεαρή Ελληνίδα, π. 1865 Ελαιογραφία σε καμβά, 45,5 x 38 εκ. υπογραφή: Θ.π.Βρυζάκης

 


 

WASSILI DMITRIJEWITSCH POLENOW

Άποψη του Παρθενώνα με το Ερέχεθειο, π. 1882

Ελαιογραφία σε καμβά, 70 x 105 εκ. υπογραφή: Polenow (κάτω δεξιά)

 


 

 

LUDWIG KÖLLNBERGER

Έλληνες και Βαυαροί στρατιώτες σε ώρα ανάπαυλας, 1834

Υδατογραφία σε καφετί χαρτί, επικολλημένη σε χαρτόνι, 15 x 17,5 εκ.

Πρόκεται για μία από τις πέντε πρωτότυπες υδατογραφίες του Ludvig Köllnberger και τις μοναδικές σε ιδιωτική συλλογή (εκείνες που φυλάσσονται στο Εθνικό Ιστορικό Μουσείο Αθηνών είναι αντίγραφα). Θεωρούνται σπουδαία εικαστικά ντοκουμέντα της Ελλάδας κατά τα πρώτα χρόνια της ανεξαρτησίας.

 


 

Ασημένιο Κρητικό Γιαταγάνι 1796, μήκους 65 εκ.

Με χρυσές καλλιγραφίες στη λάμα (και στις δύο όψεις), χρονολογημένο „1211“ (=1796), η λαβή από ορείχαλκο με πλούσιο διάκοσμο, το θηκάρι από μασίφ ασήμι με κάστρα, πολιτείες, τρόπαια, πλοία, μυθικά όντα και άνθη. Σπανιότατο, υπέροχο ασημένιο γιαταγάνι της Κρήτης. Το περιεχόμενο της εγχάρακτης οθωμανικής επιγραφής στη μία όψη είναι:
هنسناحبسایهدلد ]کرگστکرسهدلاقاچب۱۲۱۱ (bıçakeldegerekdildeyasübhânsene 1211) που στα ελληνικά μεταφράζεται: στο χέρι κάποιου θα πρέπει να ́ναι το μαχαίρι, στη γλώσσα του Ω, ́υψιστε!Έτος 1211 (χριστιανική ημερομηνία: 1796).
Στην άλλη όψη της λάμας χαραγμένη η φράση: mashallah – «το Θέλημα του Θεού».

 


 

Χρυσοκέντητο Γιλέκο

Κεντητό με χρυσοκλωστή σε κόκκινο βελούδο με πλουσιότατο διάκοσμο με ροζέ φόδρα από μετάξι. Σφραγίδα ραφείου στη φόδρα: Lazzaro Ceffa 19 Set. 1897 Certificate Montenegro.

 


 

Έφιππος πολεμιστής

Eπιτραπέζιο ωρολόγιο από επιχρυσωμένο μπρούτζο, το άλογο από ασήμι 64 × 40 × 13 εκ

 


 

Ασημένια φιλιγκράν καρφίτσα στήθους, π. 1810

Σπάνια γιαννιώτικη καρφίτσα με εξαίρετο φιλιγκράν διάκοσμο. Επίχρυση με διακοσμητικούς περίτεχνους ρόδακες, επτά πολύχρωμες πέτρες, με κρεμαστό συρματερό στο κάτω μέρος, στη μέση το κρεμαστό φλουρί έχει αντικατασταθεί από κέρμα μίας χάλκινης δραχμής.

 


 

Ασημένιο βραχιόλι π. 1800

Oι διαστάσεις του είναι 21x 5 εκ. Αποτελείται από έξι φαρδιές ασημένιες πλάκες, που κοσμούνται από συνολικά εκατοπενήντα πολύχρωμες πέτρες. Κάθε πλάκα, διακοσμημένη με 25 πέτρες, είναι σφραγισμένη στο πίσω μέρος με τη σήμανση 900 καθώς και με τη σφραγίδα του αργυροχόου: A.C.K. Επιχρυσωμένη η μπροστινή όψη.

 


 

Ελλάδα ή Ηθη, Εθιμα, Φορεσιές και Μνημεία των Ελλήνων

stuckart, 15 λιθογραφίες με επιχρωματισμό της εποχής. σπανιότατη έκδοση του 1840.

 


ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ

  • ΤΙΤΛΟΣ ΕΚΘΕΣΗΣ:

« Η Ελλάδα μετά την Επανάσταση.

 Καλλιτεχνικοί Θησαυροί από την Συλλογή Κρασάκη »

  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΕΚΘΕΣΗΣ : 30/10/2021 έως 30/3/2022.
  • ΦΟΡΕΑΣ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗΣ: Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων.
  • ΈΚΘΕΣΗ ΚΑΤΆΛΛΗΛΗ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΗΛΙΚΙΕΣ

 

ΤΟΠΟΘΕΣΙΕΣ ΕΚΘΕΣΗΣ:

Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων,Χάληδων 98-102 https://goo.gl/maps/CumYCHrMwT3kAvBB6

Φιλολογικός Σύλλογος ¨Χρυσόστομος¨,  Χάληδων 83.

H διαδρομή της έκθεσης θα έχει αφετηρία το κτήριο της Δημοτικής Πινακοθήκης Χανίων και θα ολοκληρώνεται στο κτήριο του Φιλολογικού Συλλόγου ¨Χρυσόστομος¨ που βρίσκετε ακριβώς απέναντι.

  • Πρόσβαση ΑΜΕΑ:  ΜΟΝΟ στον Mουσειακό χώρο της Δημοτικής Πινακοθήκης Χανίων

ΩΡΑΡΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ:

Έναρξη επισκέψεων για το κοινό,  Κυριακή 31 Οκτωβρίου

  • Τρίτη έως και Σάββατο 10:00π.μ έως 14:00μ.μ και 18:00 μ.μ έως 21:00 μ.μ
  • Κυριακή 10:00 π.μ έως 14:00μ.μ
  • ΔΕΥΤΕΡΑ ΚΛΕΙΣΤΑ

ΑΡΓΙΕΣ:

Η Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων  παραμένει κλειστή κατά τις επίσημες αργίες του κράτους, αλλά και στις 21 Νοεμβρίου, ημέρα επίσημης αργίας της πόλης των Χανίων.

 ΕΙΣΗΤΗΡΙΑ:

Κανονικό : € 2

Μειωμένο : € 1

ΜΕΙΩΜΕΝΗ ΕΙΣΟΔΟΣ

  • Φοιτητές
  • Μέλη του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών
  • Κάτοχοι κάρτας του ΥΠΠΟ

ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΙΣΟΔΟΣ

  • Κάτοχοι κάρτας ανεργίας
  • Παιδιά και νέοι κάτω των 18 ετών
  • Άτομα άνω των 65 ετών
  • Άτομα με ειδικές ανάγκες
  • Στρατευμένοι

ΜΕΤΡΑ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ:

Σύμφωνα με το ΦΕΚ 4674/8-10-2021 για την είσοδο στο μουσείο πρέπει να επιδείξετε ένα από τα παρακάτω έγγραφα, μαζί με την ταυτότητα ή δίπλωμα οδήγησης ή διαβατήριο  ή άλλο αποδεικτικό ταυτότητας, προκειμένου να διενεργείτε έλεγχος ταυτοπροσωπίας:

  • Πιστοποιητικό εμβολιασμού
  • Πιστοποιητικό νόσησης με ισχύ έως 6 μήνες από τη διάγνωση
  • Βεβαίωση αρνητικού rapid test 48 ωρών

Η παραπάνω υποχρέωση περιλαμβάνει ανηλίκους από 12 ετών και άνω.

Οι ανήλικοι από 4 έως 11 ετών δύναται να προσκομίζουν, εναλλακτικά, δήλωση αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self-test) 24 ωρών. Δήλωση αποτελέσματος self test.

Κατά την είσοδο στο Μουσείο , παρακαλείσθε να λάβετε υπόψη σας τα εξής:

– Υποχρεωτική χρήση προστατευτικής μάσκας σε όλους τους χώρους από                          επισκέπτες και εργαζόμενους

– Θερμομέτρηση των εισερχομένων

– Χρήση απολυμαντικού υγρού που διατίθεται στις εισόδους των κτηρίων και σε διάφορα σημεία στους κοινόχρηστους χώρους

– Τήρηση απόστασης 2 μέτρων.

 

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Τηλ: +30 28210 92294 & +30 28210 92419

Facebook & Instagram: @MunicipalArtGalleryChania

www.pinakothiki-chania.gr


Χορηγοί

 

Η Ελλάδα στον καθρέπτη της Ευρώπης

Eκλεκτικές εικαστικές συγγένειες στη Συλλογή Κρασάκη

ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΗΣ

Η εικόνα της Ελλάδας στον οπτικό πολιτισμό της νεωτερικής εποχής, ιδίως στις πρώιμες φάσεις της από την Αναγέννηση μέχρι τον Διαφωτισμό, είναι έργο κυρίως της δυτικοευρωπαϊκής τέχνης. Ο μεταβυζαντινός κόσμος αποτελεί μια κλειστή, κατά βάση, κατάσταση, καθώς η Ελλάδα της οθωμανοκρατίας − σαφώς περισσότερο από ό,τι της υπόλοιπης ξενοκρατίας− αποκόπτεται εν πολλοίς από το ευρωπαϊκό γίγνεσθαι, τουλάχιστον από τις πρωτοποριακές εξελίξεις του. Παρομοίως, στο πεδίο των εικαστικών τεχνών, η «εικόνα» του ελληνικού χώρου και κόσμου βασίζεται στις απεικονίσεις του από Ευρωπαίους καλλιτέχνες και εικονογράφους, που είτε έχουν εκ του σύνεγγυς δει την Ελλάδα είτε την οραματίζονται εκ του μακρόθεν.

Το ευρωπαϊκό κοινό «βλέπει» −ορθότερα, αναγνωρίζει− σε έργα τέχνης, εικονογραφήσεις και αντικείμενα, μια Ελλάδα αρχαιοπρεπή, φορέα του υψηλού κλασικού πολιτισμού της Αρχαιότητας, παράλληλα δε με τη νεώτερη Ελλάδα, που ανάμεσα στα αρχαία μνημεία και τα ερείπιά τους αγωνίζεται να επιβιώσει, υπό συνθήκες παρακμής.

Η διττή εικόνα της Ελλάδας, με τη μείξη ρεαλιστικών και φανταστικών στοιχείων, που παραπέμπουν άλλοτε στην αισθητική του «υψηλού» κι άλλοτε σε αυτήν του «γραφικού», θα εξακολουθήσει σε βάθος χρόνου∙ κι ίσως δεν θα ήταν υπερβολή να ισχυριστεί κανείς ότι έχει σημαδέψει την προσέγγιση όχι μόνον της χώρας αλλά και των Ελλήνων από τους «ξένους» μέχρι και τη σύγχρονή μας εποχή. Η ισχυρή ωστόσο θέση της Ελλάδας στον παγκόσμιο πολιτισμικό χάρτη, βάσει βεβαίως του ένδοξου παρελθόντος, την κατέστησε πόλο έλξης διαχρονικά για τους δημιουργούς της εικόνας, όπως άλλωστε και για αυτούς του λόγου, με αποτέλεσμα την απεικόνιση ελληνικών θεμάτων σε πολλά ευρωπαϊκά έργα τέχνης της νεώτερης εποχής. Κατά τον 19ο αιώνα πια, η Ελλάδα της Παλιγγενεσίας, του Αγώνα και της Ανεξαρτησίας, αποτυπώθηκε σε πάμπολλα εικαστικά τεκμήρια, που επανασύστησαν τη χώρα και τον βίο των Ελλήνων στη Δύση.

Αυτή η έξωθεν απεικόνιση του ελληνικού κόσμου και η αναπαράστασή του ως αντικαθρέπτισμα επηρεάζεται, κατά τον μακρύ 19ο αιώνα, πρωτίστως από τον Νεοκλασικισμό και τον Ρομαντισμό, από το φαινόμενο του Φιλελληνισμού και την παράδοση των περιηγητών. Αρχαιολάτρες, κλασικιστές, ρομαντικοί, περιηγητές, φιλέλληνες, συρρέουν στη νεώτερη Ελλάδα και την αναπαριστούν, ποικιλοτρόπως, ως μια μικρή οικουμένη, υπό διαφορετικό πρίσμα, δημιουργώντας ωστόσο από κοινού την «εικόνα» που καθιερώνεται διεθνώς για τους Έλληνες των αγώνων τους και των προγόνων τους.

Σαφώς, η κλασική ευρωπαϊκή παιδεία αποτέλεσε τη στέρεα βάση, επάνω στην οποία οικοδομήθηκε η θετική πρόσληψη της Ελλάδας από τη Δύση, με αποκορύφωμα τον ώριμο ιστορικό Φιλελληνισμό του 19ου αιώνα. Κορυφαίο παράδειγμα αυτού του αρχαιολατρικού Φιλελληνισμού αποτελεί η πόλη της Αθήνας — σημείο αναφοράς για την κλασικίζουσα Ευρώπη και στους νεώτερους χρόνους — και η «επιβολή» της ως πρωτεύουσας του νεοελληνικού κράτους, για ιδεολογικούς λόγους, βάσει του πολιτισμικού της αποθέματος. Αλλά και για τους Έλληνες η αρχαιοφιλική παράδοση της Ευρώπης και κατ’ επέκταση η φιλελληνική «ματιά» της, λειτούργησε ευεργετικά, υποβοηθώντας την ιστορική αφύπνιση και συνειδητοποίηση, που οδήγησε στην εθνεγερσία του 1821.

Η Συλλογή Τίνας και Μιχάλη Κρασάκη μάς προσφέρει ένα εικαστικό από θησαύρισμα αυτής της σχέσης μεταξύ Ελλάδας και Ευρώπης κατά τον 19ο αιώνα, μέσω της εικαστικής καταγραφής της.
Αυτά ωστόσο τα ευρωπαϊκά έργα τέχνης με ελληνική θεματογραφία είναι σημαντικά όχι μόνον για την εικονογραφική τεκμηρίωση της Ελλάδας και των διαφόρων πτυχών του ιστορικού βίου της, αλλά συνάμα και για τον δυτικό πολιτισμό εν γένει, καθώς αποκαλύπτουν τον πνευματικό και αισθητικό ορίζοντα της ίδιας της Ευρώπης.

Είναι άλλωστε ενδεικτικό ότι η Συλλογή Κρασάκη συγκροτήθηκε εκτός του ελλαδικού χώρου, συγκεκριμένα στη Γερμανία, όχι βεβαίως τυχαία. Οι ιστορικές σχέσεις
μεταξύ Ελλάδας και Γερμανίας, ιδίως κατά τον 19ο αιώνα, υπήρξαν καθοριστικές για τον αναπροσανατολισμό του νεώτερου Ελληνισμού προς τη δυτική Ευρώπη. Πολλοί Ευρωπαίοι, πρωτίστως του βόρειου χώρου, λόγω και της βαυαροκρατίας στην Ελλάδα, έσπευσαν να συνδράμουν στη θεμελίωση αλλά και τον εξωραϊσμό του νεοσύστατου κράτους. Η Αθήνα καθίσταται οικεία και δεύτερη πατρίδα Βαυαρών αξιωματούχων της διοίκησης και πεδίο οραματισμού και δημιουργίας για τους αρχιτέκτονες της νεοκλασικής πρωτεύουσας. Από την άλλη μεριά, αρκετοί και σημαντικοί Έλληνες δημιουργοί βρίσκουν όχι μόνον καταφύγιο, αλλά παρομοίως πρόσφορο έδαφος για δημιουργία και καταξίωση στη Βαυαρία, όπως οι καλλιτέχνες της λεγόμενης Σχολής του Μονάχου. Κοινός παρονομαστής για την αμφίδρομη αυτή σχέση, η κλασική ελληνική παράδοση, και δη της Αθήνας, επί της οποίας εδραιώθηκε ο βαυαρικός φιλελληνισμός, που μετέτρεψε το Μόναχο σε Αθήνα επί του ποταμού Ίζαρ, με νεοκλασικά κτήρια σε ελληνικό ρυθμό (αρχιτεκτονικό στυλ «Ελληνικής Αναβίωσης»). Είναι ενδεικτικό ότι το μεγαλύτερο μνημείο για την Ελληνική Επανάσταση έχει ανεγερθεί στο Μόναχο, χάρη στον φιλέλληνα βασιλιά Λουδοβίκο Α΄, με τη μορφή Προπυλαίων της βαυαρικής πρωτεύουσας, που εμπνέονται από τα Προπύλαια της αθηναϊκής Ακρόπολης.

Η Συλλογή της Τίνας και του Μιχάλη Κρασάκη αντικατοπτρίζει, επιβεβαιώνει και ανατροφοδοτεί αυτή την μακρά, εκλεκτική σχέση Ελλάδας-Ευρώπης, στο πεδίο των τεχνών και του πολιτισμού, και μας υπενθυμίζει, με τον πιο ελκυστικό τρόπο, ότι η πολυπολιτισμικότητα – αιτούμενο του σύγχρονου κόσμου μας-λειτούργησε γόνιμα ήδη κατά την ελληνική Παλιγγενεσία.

Θοδωρής Κουτσογιάννης
Ιστορικός της τέχνης
Επιμελητής της έκθεσης:
“Η Ελλάδα μετά την Επανάσταση
Καλλιτεχνικοί θησαυροί από την συλλογή Κρασάκη”

 


 

Αποκόμματα εφημερίδων


 

 

 

Σύνδεσμοι για την Έκθεση


Μεγάλη η παρουσίαση και απήχηση της έκθεσης με τίτλο «Η Ελλάδα μετά την επανάσταση» Καλλιτεχνικοί θησαυροί από τη συλλογή Κρασάκη σε όλα τα μέσα επικοινωνίας.

Παρακάτω παραθέτουμε ενδεικτικούς συνδέσμους αφιερωμένους στην Έκθεση της Δημοτικής Πινακοθήκης Χανίων.

 

*Βίντεο *

 

*Ραδιόφωνο*

 

Πληροφορίες έκθεσης

Διάρκεια: 30 Oκτωβρίου 2021- 30 Μαρτίου 2022
Φορέας: Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων.

Έκθεση κατάλληλη για όλες τις ηλικίες.

Τοποθεσίες Έκθεσης:
Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων, Χάληδων 98-102

https://goo.gl/maps/CumYCHrMwT3kAvBB6

Φιλολογικός Σύλλογος ¨Χρυσόστομος¨, Χάληδων 83.

Πρόσβαση ΑΜΕΑ:
ΜΟΝΟ στον μουσειακό χώρο της Δημοτικής Πινακοθήκης Χανίων

ΩΡΑΡΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ:

Έναρξη επισκέψεων για το κοινό,  Κυριακή 31 Οκτωβρίου

  • Τρίτη έως και Σάββατο 10:00π.μ έως 14:00μ.μ και 18:00 μ.μ έως 21:00 μ.μ
  • Κυριακή 10:00 π.μ έως 14:00μ.μ
  • ΔΕΥΤΕΡΑ ΚΛΕΙΣΤΑ

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Τηλ: +30 28210 92294 & +30 28210 92419

Facebook & Instagram: @MunicipalArtGalleryChania

www.pinakothiki-chania.gr



Ακολουθήστε μας στα κοινωνικά δίκτυα

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στον ιστότοπο ipress.gr. Σε αυτά περιλαμβάνονται cookies απαραίτητα για τις βασικές λειτουργίες του δικτυακού μας τόπου. Συμφωνώντας με την χρήση cookies αποδέχεστε την πολιτική χρήσης των δεδομένων σας.